loading...
بارسا اسپورت
امیرپارسا بازدید : 53 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)
هاجم اروگوئه ای لیورپول ، در بازی های هفته قبل لیگ برتر انگلیس، هتریک دیگری کرد تا  فاصله خود را با کریستیانو رونالدو در جدول برترین گلزنان اروپا افزایش دهد و یک قدم به کسب کفش طلای اروپا نزدیکتر شود.


لوئییز سوارز با 3 گلی که مقابل کاریدف به ثمر رساند با 2 گل اختلاف نسبت به رونالدو به عنوان گلزنترین مهاجم این فصل فوتبال اروپا در صدر جدول قرار گرفت تا شانس خود را برای کسب کفش طلای اروپا افزایش دهد. وی هم اکنون با 28 گل در صدر جدول  گلزنان اروپا ایستاده است.

بارسا نیوز

کریستیانو رونالدو هم با تک گلی که مقابل بارسلونا به ثمر رساند 26 گله شد تا در رده دوم جدول قرار بگیرد. البته دوگل اختلاف چیزی نیست که بتواند سد محکمی جلوی  CR7 باشد و رونالدو با اینکه نسبت به سوارز عقب است اما امیدوار است که بتواند این عقب افتادگی را جبران کند و آقای گل اروپا شود.

رده سوم در اختیار ستارۀ گلزن اتلتیکو مادرید، دیگو کاستا، است. کاستا با 23 گل زده در شرایطی در رده سوم قرار گرفته که توانست در بازی اخیر اتلیتکو مقابل بتیس در لالیگا، هم یک گل به ثمر برساند.

لیونلی مسی، که برنده فصل قبل کفش طلای اروپا است، با هتریکی که این هفته در مقابل رئال مادرید کرد، اندکی به وضعیت خود در جدول گلزنان اروپا بهبود بخشید و هم اکنون با 21 گل در رده چهارم ایستاده است تا امیدوار باشد که بتواند برای سومین سال متوالی هم به کفش طلای اروپا دست یابد.

سوریانو از باشگاه سالزبورگ اتریش با 26 گل در رده پنج و پس از لیونل مسی قرار دارد.

نکته ای که در این میان باید به آن توجه داشت این است که این جدول فقط براساس گل زده تنظیم نمی شود. بلکه گل های بازیکنان در لیگ های مختلف اروپایی ارزش گذاری می شود. یوفا پنج لیگ برتر اروپایی را که هر سال با توجه به عملکر آن لیگ در سال قبل مشخص می کند، با ارزش و ضریب 2 در نظر می گیرد و هر گل در این 5 لیگ دو امتیاز دارد در حالیکه هر گل در دیگر لیگ های اروپایی 1.5 امتیاز دارد.

به این ترتیب سوریانو با اینکه 26 گل به ثمر رسانده که او را در کنار رونالدو از نظر میزان گلزنی قرار می دهد، اما تنها 39 امتیاز دارد در شرایطی که امتیاز کریستیانو رونالدو 52 است. به همین صورت، زلاتان ابراهیموویچ هم که در لیگ یک فرانسه 25 گل تا اینجای فصل به ثمر رساند، با توجه به اینکه امتیازش 37.5 است، در رده هفتم جدول برترین گلزنان اروپایی قرار گرفته است و شانس چندانی برای کسب کفش طلای اروپا ندارد چرا که در حال حاضر سوارز صدر نشین 56 امتیاز دارد و با اینکه تنها 3 گل بیشتر از زلاتان به ثمر رسانده، اما با اختلاف امتیاز فاحشی نسیت به او در صدر قرار دارد.

در حال حاضر و در این فصل پنج لیگ برتر اروپایی براساس رنکینگ یوفا به ترتیب عبارتند از: لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگای آلمان، سری آ ایتالیا و لیگ برتر پرتغال.

تاریخچه کفش طلا و برندگان این جایزه در سال های قبل

جایزه کفش طلای اروپا از فصل 1968-1967 تاکنون به گلزن ترین بازیکن لیگهای کشورهای اروپایی اهدا می شود. تا سال 1991 تنها معیار برای دادن این جایزه میزان گل زده بود و سختی یا آسانی لیگ های مختلف و ارزش گذاری آنها اهمیتی نداشت. در این دوره بزرگانی مانند اوزه بیو و گرد مولر توانستند دو بار برنده این جایزه شوند.

به گزارش شفقناورزشی، در سال 1991 به دلیل اعتراض فدراسیون فوتبال قبرس نسبت به اینکه بازیکنی از لیگ این کشور با 40 گل زده باید برنده کفش طلا می شد، مراسم اهدای کفش طلایی به مدت پنج سال تعطیل شد و تا سال 1996 این جایزه دوباره اهدا نشد. از سال 1996 اهدای این جایزه این بار به شکل دیگر از سر گرفته شد و لیگ های مختلف اروپایی درجه بندی و ارزش گذاری شدند تا متناسب با حرفه ای بودن و سخت بودن یک لیگ، گل های آن لیگ امتیاز بیشتری داشته باشند. به این ترتیب 5 لیگ برتر اروپایی ضریب 2 پیدا کردند و بقیه لیگ ها ضریب 1.5.

هم اکنون لیونل مسی، تنها بازیکنی است که توانسته 3 بار اجایزه کفش طلا را از آن خود کند. کسانی مانند تیری هانری، دیگو فورلاند و کریستیانو رونالدو هم تاکنون توانسته اند دو بار این جایزه را دریافت کنند. کریس رونالدو تنها بازیکنی است که تاکنون توانسته از دو  لیگ مختلف ( انگلیس و اسپانیا) به کفش طلا دست یابد. این بازیکن امیدوار است تا به به دست آوردن این جایزه در این فصل، به رکورد لیونل مسی دست یابد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به وبلاگ بارسا اسپورت خوش آمدید.در این وبلاگ از جدید ترین اخبار،ویدئو ها و عکس های بازیکنان و تیم بارسلونا مطلع شوید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    قالب سایت
    جدول گلزنان لالیگا

    شما عید رو چی کار میکنید؟؟!!

    مسافرت
    درس
    بیکار
    دیگر موارد !!

    آمار سایت
  • کل مطالب : 166
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 1,277
  • بازدید سال : 12,553
  • بازدید کلی : 42,730